Obchodní podmínky PRIODY.cz

1. Obecná ustanovení

Obchodní podmínky PRIODY.cz platí pro nákup v internetovém obchodě www.PRIODY.cz a jeho podstránkách. Účelem těchto obchodních podmínek je vymezit a upřesnit práva a povinnosti prodávajícího (dodavatele) na jedné straně a kupujícího (zákazníka, spotřebitele) na straně druhé.

Prodávajícím a provozovatelem internetového obchodu www.PRIODY.cz je QPG spol. s r.o., Námestie sv. Mikuláša 24A, 064 01, Stará Ľubovňa, Slovenská Republika, zapsána v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem v Prešově, oddíl Sro, vložka číslo 21007/P, IČO: 44540639, DIČ: 2022729247, DIČ: SK2022729247.

Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím jsou uzavřeny v souladu s právním řádem Slovenské republiky. V případě, že smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami PRIODY.cz zákonem č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, v platném znění, zákonem č. 250/2007 Sb. Zákon o ochraně spotřebitele, v platném znění a zákonem č. 108/2000 Z.z. o ochraně spotřebitele při podomním prodeji a zásilkovém prodeji v platném znění. V případě, že smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami PRIODY.cz zákonem č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník, v platném znění.


2. Definice

  • Spotřebitelská smlouva – je kupní smlouva, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně dodavatel a na druhé straně spotřebitel, který nemohl individuálně ovlivnit obsah dodavatelem předem připraveného návrhu na uzavření smlouvy.
  • Prodávající (dodavatel) – osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který spotřebiteli nabízí nebo prodává výrobky nebo poskytuje služby a také podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobek.
  • Spotřebitel (kupující) – fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby pro osobní potřebu nebo pro příslušníky své domácnosti, a která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
  • Kupující, který není spotřebitelem - je osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
  • Obchodní podmínky – smluvní ujednání mezi prodávajícím a kupujícím v tomto dokumentu. Kupující v momentu odeslání své objednávky potvrzuje, že souhlasí s těmito obchodními podmínkami platnými v době odeslání své objednávky a je jimi vázán od momentu uzavření kupní smlouvy. Kupující odesláním své objednávky potvrzuje, že před uskutečněním své objednávky se s těmito obchodními podmínkami seznámil a s obchodními podmínkami bez výhrad souhlasí.

Způsob uzavírání kupní smlouvy

Kupní smlouva je uzavřena závazným akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy kupujícího prodávajícím ve formě e-mailové zprávy kupujícího zaslaného prodávajícímu a / nebo ve formě kupujícím vyplněného a odeslaného formuláře na internetové stránce prodávajícího a / nebo ve formě telefonické objednávky kupujícího prodávajícímu (dále jen "objednávka ").
Závazným akceptováním objednávky kupujícího prodávajícím je telefonické nebo e-mailové potvrzení prodávajícím kupujícímu o akceptování objednávky po předchozím přijetí objednávky kupujícím a po ověření dostupnosti a termínu dodání zboží požadovaného kupujícím označené jako "potvrzení objednávky". Automaticky prováděné oznámení o přijetí objednávky do elektronického systému prodávajícího se nepovažuje za závazné akceptování objednávky.
Závazné akceptování objednávky obsahuje údaje o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží a / nebo jiných služeb, název a údaje o kupujícím, resp. adrese, kde má být zboží dodáno a údaje o ceně, způsobu přepravy zboží do sjednaného místa doručení zboží pro kupujícího, případně jiné údaje.

 

3. Povinnosti prodávajícího

Prodávající (www.PRIODY.cz) se zavazuje dodat: 

Druh a množství zboží v kupní ceně a za platebních podmínek, které platí v den odeslání objednávky, kromě zjevných omylů a v případě výrazné změny ceny zboží. Zboží, které bude vhodně zabaleno, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy.

Nezodpovídáme za:

  • Opožděné dodání zboží zaviněné poštou nebo přepravní společností.
  • Opožděné dodání zboží zaviněné nesprávně zadanou adresou příjemce.
  • Za poškození zásilky zaviněné poštou nebo přepravní společností.
  • Případné nedodání zboží, ke kterému došlo vinou výrobce (dodavatele) v důsledku jakéhokoliv omezení, případně zrušení distribučních práv nebo jiných nepředvídatelných překážek.
  • Výběr zboží kupujícím. Pokud po převzetí zásilky kupující zjistí, že zboží neodpovídá jeho představám. Takové zboží nemůžeme považovat za oprávněnou reklamaci.

 

4. Povinnosti kupujícího

Kupující se zavazuje:
Objednané zboží převzít, zkontrolovat neporušenost obalů a v případě jakýchkoliv závad tyto neprodleně oznámit nám. Zaplatit za zboží kupní cenu ve výši a v smyslu platebních podmínek platných v den odeslání objednávky. 

5. Jak nakupovat na www.PRIODY.cz?

Způsoby objednání zboží:

  • vložení zboží do virtuálního košíku a odeslání objednávky
  • objednávka přes email: info@priody.cz: do textu emailu vložíte názvy a kódy produktů, jméno objednavatele a adresu doručení
  • telefonická objednávka: 775 929 848: do telefonu nadiktujete pracovnici Vámi požadované produkty, adresu, způsob doručení a kontaktní telefonní číslo.

Virtuální nákupní košík
Kliknutím na tlačitko "DO KOŠÍKU" vložíte produkt do virtuálního košíku. Následně se Vám zobrazí obsah košíku s vloženým zbožím a cenou. Následně můžete pokračovat nakupováním dalších produktů. Obsah košíku můžete průběžně vidět i kliknutím na ikonu košíku vpravo nahoře. Pokud chcete nějaké zboží z košíku vymazat, můžete tak učinit kliknutím na křížek pod nadpisem SMAZAT.

Pokladna
Jakmile máte košík naplněný zbožím, projdete tlačítkem "VYPLNIT OBJEDNÁVKU" na stránku s výběrem způsobu dodání a placení. V dalším kroku se přihlásíte jako registrovaný zákazník nebo jako nový zákazník (pokud jste tak neučinili hned na začátku nákupu). Nakupovat můžete i bez registrace vyplněním jen dodací adresy. Po vyplnění všech požadovaných údajů můžete přejít na další stránku, kde máte možnost objednávku zkontrolovat. V případě, že je vše v pořádku, můžete objednávku potvrdit okénkem "ODESLAT OBJEDNÁVKU". Pak bude závazná objednávka odeslána do našeho obchodního systému. Po přijetí Vaší objednávky Vám přijde potvrzující email na Vámi uvedenou emailovou adresu. Tento email obsahuje i odkaz na stránku, kde si Vaši objednávku můžete podívat. Pokud jste zvolili jako způsob platby platbu kartou, budete přesměrováni na bezpečný server, kde uskutečníte platbu. Údaje o Vaší platbě NEJSOU uchovávány na našem serveru. Jsou chráněny bankou a přístup k nim má pouze společnost, která zajišťuje platbu a banka.

Platební možnosti

  • na dobírku (zaplatíte při přebírání zboží od doručovatele GLS nebo na poště)
  • převodem na náš účet 2100917309/2010   IBAN: CZ84 2010 0000 0021 0091 7309   SWIFT: FIOBCZPPXXX - jako variabilní symbol uveďte prosím číslo objednávky
  • v hotovosti na odběrným míste Zásilkovna.cz

Pro objednávky do zahraničí je dostupná platba převodem na náš účet.

V případě zásilek do zahraničí nás prosím kontaktujte na čísle 775 929 848 nebo emailem na info@priody.cz

Uváděné ceny za zboží jsou smluvní a konečné, včetně DPH 20%, resp. 10%.

Pokud z nějakého důvodu nemůžeme uspokojit Vaši objednávku nebo její část, informujeme Vás o tom emailem nebo telefonicky, a v případě zaplacení za zboží předem (kartou nebo internetbankingem) Vám peníze vrátíme na Váš bankovní účet.
Ceník poštovného naleznete v sekci "Dodací podmínky". 

6. Dodací podmínky

Všechny produkty nabízené v našem eshopu máme skladem, proto při objednávce u nás zbytečně neztrácíte čas. Pokud máme objednané zboží na skladě, expedujeme zboží neprodleně, nejpozději následující den po uskutečnění objednávky. V případě víkendu expedujeme zboží první pracovní den po víkendu.
Pokud je třeba zboží objednat od výrobce, objednávku vyřizujeme do 7-8 pracovních dnů. V případě prodloužení této doby nebo změny v objednávce Vás budeme informovat emailem nebo telefonicky.
O stavu Vaší objednávky Vás informujeme prostřednictvím emailu. Pokud dostanete email s textem: "Stav vaší objednávky: expedována, zásilku můžete očekávat o 1-3 pracovní dny - v závislosti na Vámi zvoleného způsobu přepravy. Pokud zásilka v této době nedorazí, informujte se na Vaší poště (stává se, že oznamovací lístek se "ztratí", v případě přepravy kurýrem, kontaktujte prosím Vaši pobočku kurýrní služby (připravte si sledovací číslo zásilky).
Může se stát, že notifikační email o potvrzení nebo oznámení stavu objednávky k Vám nedorazí z důvodu nastavení filtru spamu u Vašeho poskytovatele emailu. V takovém případě doporučujeme ověřit si stav telefonicky na čísle 775 929 848 nebo emailem na adrese info@priody.cz

V případě zásilek do zahraničí nás prosím kontaktujte na čísle 775 929 848 nebo emailem na info@priody.cz

7. Odstoupení od kupní smlouvy (zásilkový obchod)

Spotřebitel je oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 14. pracovních dnů ode dne převzetí zboží nebo od uzavření smlouvy o poskytnutí služby, jestliže prodávající včas a řádně splnil informační povinnosti podle § 10 zákona č. 108/2000 Sb. Vzhledem k tomu, že v případě odstoupení se smlouva od počátku ruší, vrátí nebo nahradí dodavatel kupujícímu a kupující dodavateli všechny vzájemné přijatá plnění. Pokud se zákazník rozhodne pro odstoupení od smlouvy ve lhůtě uvedené v bodě 1., je povinen dodržet následující podmínky:

  • kontaktovat nás (viz kontakt), že žádá o odstoupení od smlouvy s uvedením čísla objednávky, jména a příjmení, data nákupu a svým číslem účtu či adresou pro vrácení peněz.
  • pokud kupující zboží obdržel a převzal, zašle jej zpět na naší adresu uvedenou v sekci kontakt a to za následujících podmínek:
    • zboží musí být kompletní (včetně příbalového letáku a pod.)
    • zboží musí být zasláno spolu s dokladem o koupi.

Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží Vám peníze za zboží zašleme převodem na Váš účet a to nejpozději do 15 pracovních dnů po fyzickém obdržení zboží. Zboží, prosím zašlete doporučeně a pojištěné, jelikož neručíme za jeho případnou ztrátu na cestě k nám. Zásilky na dobírku neakceptujeme. V případě nesplnění některé z výše uvedených podmínek, bohužel nebudeme moci akceptovat odstoupení od objednávky a zboží bude vráceno na náklady odesílajícího zpět.

8. Reklamační řád

Ve smyslu platného Občanského zákoníku je na každý zboží poskytována záruka 2 roky, pokud u zboží není uvedeno jinak. Ze záruky jsou vyjmuty vady a poškození výrobku, které vznikly nesprávným zacházením, nesprávným používáním, nesprávným ošetřováním výrobku a jiné. Běžet začíná dnem převzetí zboží kupujícím. Při reklamaci je kupující povinen prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezzávadnú. V ostatním platí pro odpovědnost prodávajícího za vady zboží ustanovení obecně závazných právních předpisů. Prodávající je povinen dodržet zákonem stanovenou lhůtu 30 dnů na vyřízení reklamace.

Reklamace a postup při reklamovaní
Chcete-li zakoupené zboží reklamovat, předem nás prosím kontaktujte na tel. čísle: 775 929 848

Reklamované zboží (nejlépe až po dohodě s námi) zašlete prosím na adresu : QPG spol. s r.o, Námestie sv. Mikuláša 24A, 064 01 Stará Ľubovňa, Slovenská Republika.

Doporučujeme Vám zboží zaslat jako balík doporučenou zásilkou. Zboží nám prosím neposílejte dobírkou! Do balíku přiložte kopii daňového dokladu, který jsme Vám poslali se zbožím a kopii ústřižku od doručovatele.

Po obdržení reklamovaného zboží Vás budeme neprodleně kontaktovat e-mailem nebo telefonicky a dohodneme se s Vámi na rychlém vyřešení problému:

  • reklamované zboží Vám vyměníme kus za kus,
  • výměna za jiné zboží, které si vyberete (do hodnoty reklamovaného zboží)
  • vrácení peněz.

Reklamace bude vyřízena v co nejkratším čase, nejpozději však do 30 dnů od přijetí reklamovaného zboží. Poštovné a jiné poplatky nevracíme, stejně ani poplatky na doručení reklamovaného zboží.

Reklamační formulář naleznete po kliknutí na tento odkaz. Vyplněný formulář nám pošlete emailem na info@priody.cz nebo nám jej zašlete v tištěné formě spolu s reklamovaným zbožím.

9. Ochrana osobních údajů

Osobní údaje našich zákazníků budou chráněny před zneužitím. Kontaktní informace zákazníka a informace o jeho nákupech se nebudou postupovat třetímu subjektu, nebudou ani jinak komerčně využívány. Vstupem do tohoto internetového obchodu a využíváním jeho služeb každý zákazník dává souhlas se shromažďováním a používáním jeho osobních údajů a informací o jeho nákupech. Tím, že se stáváte zákazníkem našeho obchodu dáváte souhlas, že můžete být informován o novinkách v tomto internetovém obchodě telefonicky nebo e-mailem. Současně se zavazujeme k tomu, že na přání zákazníka i bez udání důvodu kdykoliv jeho osobní data vymažeme ze své databáze.
Internetový obchod www.priody.cz se plně řídí zákonem č. 428/2002 Z.z. o ochraně osobních údajů v informačních systémech.

"Informace, které nám poskytnete prostřednictvím objednávkového formuláře, slouží výlučně pro potřebu poskytnutí konkrétní služby a nebudou dále poskytovány třetím osobám ani jinak komerčně využívány."
 

10. Závěrečná ustanovení

Právní vztahy a podmínky zde výslovně neupravené, jakož i případné spory vzniklé z neplnění těchto podmínek se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku Slovenské republiky.
Práva odběratele ve vztahu k prodávajícímu vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele č. 250/2007 Sb., Ve znění pozdějších právních předpisů zůstávají těmito podmínkami nedotčeny.
Prodávající ani odběratel neodpovídá za opožděné plnění svých závazků vyplývajících z těchto podmínek, pokud toto zpoždění bylo způsobeno "vyšší mocí" nebo okolnostmi vylučujícími odpovědnost, a tato strana má právo na přiměřené prodloužení lhůty při plnění svých závazků.